Facebook Instagram Snapchat NL   EN
Met Tina Lenz
*** THIS CLASS IS IN DUTCH ***

Besef jij je na al die jaren nu ook pas dat de middelbare schooltijd stiekem toch de leukste tijd uit je leven was? Deze tijden zijn helaas allang vervlogen, maar de interesse voor onderwerpen als Geschiedenis, Filosofie en Maatschappijleer hebben we allemaal nog wel in zekere mate in ons. 
Na een mooie reeks lessen in 2016 zijn we vanaf 8 maart terug met Het Klaslokaal met lessen over onder andere de geschiedenis van disco, fotografie en design.

Hoe werkt het precies? Vanaf 8 maart hebben we zeven weken lang elke woensdag (behalve de tweede les op 14 maart) van 20:00 tot 21:00 een gastdocent die een les geeft in Het Klaslokaal. Voor deze lessen kan je online in onze ticketshop een kaartje kopen voor €10. Deze geeft je toegang tot de les met daarnaast taco's in Café DS, vóór of ná de les. We raden je wel aan om snel te zijn, want voor elke les zijn er maar een bepaald aantal plekken. 

OVER DEZE LES
Art director en design researcher Tina Lenz is geïnspireerd door culturele diversiteit. 
Ze onderzoekt d.m.v. zelf geïnitieerde projecten de impact van globale processen op de lokale en alledaagse werkelijkheid. Haar werkwijze integreert de kracht van generatieve methodieken bij ontwerpend onderzoek gebaseerd op interdisciplinaire samenwerking, co-creatie en participatie.

SCHEMA HET KLASLOKAAL
8 maart - Sacha van den Haak & Floris Schama - Ontwerpers - over het ontwerpproces
14 maart - Job de Wit - Muziekjournalist - over de geschiedenis van disco 
22 maart - Woes van Haaften – Art director - over de weg van maker naar curator met een portfolio 
29 maart (les in Engels) - Erik Rietveld – Philosopher and Co-Founder of Studio RAAAF - over Hardcore Heritage  
5 april - Coen Simon - Filosoof - over waarom niemand hetzelfde wil en iedereen hetzelfde doet
12 april - Misha de Ridder - Fotograaf - over de rol van geografie en klimaat in fotografie
19 april - Tina Lenz - Ontwerper & Docent Social Design - over Design Antropologie
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now